onsdag 20. mars 2013

Gavepose - tutorial!

Her er den siste "posen" jeg hadde med i Ett Trykk for februar - en gavepose laget fra bunnen av.
Alle stempler jeg har brukt er fra North Star Stamps og mønsterpapir er fra Riddersholm :)
 ♥
 ♥
 ♥
 Tutorial
Inspirasjon til malen er emballasjen på Fjordlands ”Snarveien til…kokte poteter”
For å lage selve papirposen brukte jeg resirkulert tynn gråpapp – den som er innerst i slike gavepapir ruller. Den var akkurat bred nok til dette prosjektet.

Start med å skjære til kartong, skissepapir, avispapir eller gråpapir i str:
24,5 x 27cm
Se på skissen under og start med å prege fra
langsiden: 3cm, 18cm, 18,5
kortsiden: 3cm, 13cm, 16cm, 26cm

Se på skissen under og klipp vekk de merkede feltene.

Ferdig klippet - se bilde under.
På klaffen som lukker papirposen har jeg brukt en dies som mal for å gi den fasong.
Da gjenstår det bare å måle til mønsterpapir og pynte litt før man limer den sammen.

 ♥
For å holde klaffen på plass har jeg benyttet en knapp med ringfeste på baksiden av knappen.
Lag en avlang åpning slik at ringen passer inn og tre en hampsnor gjennom på baksiden.
Knyt en knute på enden av tråden så snora ikke løsner fra knappen.

Tusen takk for all de flotte kommentarene dere legger igjen ♥
Klemmer


8 kommentarer:

Gitte sa...

Super flot gavepose. Tak for tuttorial.

Astrid Maclean sa...

This is stunning, I love everything about it and thanks for the clear tutorial description which I could read with the help of google translate!

Kreativelena sa...

Skikkelig flott. Skal få satt meg ned en dag og laget denne :-)

Linda sa...

Så stiiiilig denne var. Artig løsning på den tag'en. Takk for flott tutorial.
Klem Linda :)

Riet sa...

This is so wonderful Wenche.

Hugs Riet.xx

Lisa Rasmussen sa...

Rigtig lækker gave pose med fede detaljer, den skal helt sikkert afprøves. Tusind tak for tutten ;O)

Kreatussa sa...

Kjempefin!!! Takk for en flott tutorial! Veldig inspirerende;). Ha en god påske;)

Ann Kristin sa...

Så utrolig fin:-) denne må jeg teste ut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...