onsdag 7. mars 2012

Metalltape nr.1 - DT Ett Trykk, februar 2012

I februarnummeret hadde vi en egen artikkel om bruk av metalltape/aluminiumstape.
Det ble 2 bidrag fra meg og det ene ble et easel card/ staffelikort som jeg brukte som en ramme.
Jeg har brukt aluminiumstape på alle detaljene og vekslet mellom bruk av bare sort
 og sort/kobberfarget akrylmaling.
Rammen rundt motivet er preget med den ene siden og "foten" den andre . 
Det er bare å prøve seg frem og se hvor forskjellig resultatet blir 
om man preger den ene veien eller den andre.
Materialliste:
Størrelse: ca 10 x 14 cm
Papirer: Bazzill - glatt hvit, motiv fra nett
Annet: Spellbinders - Labels Twenty og Petite Ovals Small, Cuttlebug Embossingfolder - Swiss Dot og Textile, EK Success - Retro blomster utstansere, Magnolia die - swirl, Biltema - Aluminiumstape, Panduro - sort akrylmaling, Søstrene Grene - kobberfarget akrylmaling
Teknikk: For kortet har jeg tatt metalltape på kartong og så stanset ut med Spellbinder. 
Deretter en runde i embossingfolderen.
Matter ned overflaten med en bit kjøkkensvamp (Nille) og så legges det på et lag med svart akrylmaling. Tørk av med gang med tørkepapir i en retning slik at ikke all malingen forsvinner. Tørk lett over med varmluftsblåser. Puss over med det fineste sandpapiret eller en 4 trinns neglfil slik at toppene blir litt blanke. NB: Neglfilen slites veldig fort.
Med detaljene så har jeg gjort ferdig papiret med embossing og maling før jeg stanset ut.
Andre ting: Brukt bretteteknikk på kortet: Easel Card/ Staffeli kort.
 ♥
 Ønsker dere alle en kreativ dag!!
Klemmer, Wenche :0)

11 kommentarer:

Anne sa...

Så stilig effekt, må liksom se litt ekstra for å se hva som er hva. Flott motiv og pynt. :)

Klem, Anne.

Knerten sa...

Utrolig kult, Wenche, og så stilig med de tøffe swirlene ! Er SÅÅ glad for at jeg gikk på kurset ditt på Ski, for endelig får jeg gubben med på at det jeg lager faktisk er bra :-))
Snart sees vi igjen - jippi !
Klem

Gitte sa...

Det ser rigtig flot ud.

Marianne H sa...

Lekkert og stilig. Det var en inspirerende og flott reportasje. Teknikken passet meg utmerket. Ha en fin weekend

Mona sa...

Kjempelekkert!!

Ha en fin dag!
Klem Mona :-)

May Britts papir og sånt sa...

Lekkert kort. Flott effekt med tapen du har brukt.
Klem May Britt

Elin sa...

Dette ser så utrolig stilig ut, og utrolig avansert ut :D Har aldri testet tape selv, men med slike resultater blir man fristet altså...

Sissel sa...

veldig, veldig vakkert.
Klem Sissel

MichelleMyBelle sa...

this is so gorgeous! I have some metal tape I purchased last year and still have not used it. Must give this a try.

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up sa...

Hallo Wenche,
Wat een ontzettend en aparte tag/kaartje. Lijkt wel van een soort metaal die rand. Het plaatje bijzonder lief. Je vorige doosje is ook zo leuk.
Gezellige zondag. Groetjes LIda

Anonym sa...

Gurimalla så stilig, denne rocka du fullstendig :)))
Klem Lill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...